Troska o środowisko naturalne to temat bliski przedsiębiorcom, którzy chętnie wykorzystują go w swoich kampaniach marketingowych. Nie wystarczy jednak powiedzieć, aby być autentycznym – trzeba również wdrożyć rozwiązania zgodnie z promowanymi ideami. Czy ekologiczne gadżety mogą być dobrym uzupełnieniem strategii marketingowej? Odpowiedzi na to pytanie udzielamy w poniższym artykule!
Bądźmy autentyczni i ekologiczni!
Temat ochrony środowiska naturalnego i troski o przyrodę już od kilku lat jest nam wyjątkowo bliski. Niemal z każdej strony możemy usłyszeć, jakie działania należy podjąć, aby zatroszczyć się o planetę. Mają one przynieść korzyści nie tylko faunie i florze, ale również nam samym. Koncepcję postanowili wykorzystać również przedsiębiorcy, którzy promują swoje firmy jako świadome ekologicznie. Niemniej jednak klienci są o wiele bardziej przenikliwi – aby uwierzyli w proekoekologiczne działania firmy muszą widzieć realne efekty działań marki w zakresie ochrony środowiska. Dlatego kampania oparta na samych hasłach nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
Wdrożenie działań mających na celu ochronę przyrody to już znacznie poważniejsze wyzwanie, które nierzadko wymaga zmiany dotychczas stosowanych rozwiązań. Możemy zacząć od małych kroczków, wymieniając tradycyjne gadżety reklamowe na ekologiczne. Dostępne są one w sklepie internetowym https://www.natura.slupsk.pl/. Eko upominki dla klientów czy pracowników to pierwszy krok do tego, aby promować swoje przedsiębiorstwo jako przyjazne naturze.
Eko gadżety elementem spójnej kampanii marketingowej
Eko gadżety to jeden z elementów kampanii reklamowej, która powinna być przede wszystkim spójna. Klienci szybko bowiem wyłapią nieścisłości, które sprawią, że nie będą zainteresowani naszą ofertą. Musimy więc opierać się na koncepcji związanej z ochroną środowiska naturalnego. Do ekologicznych akcesoriów warto dołączyć:
- segregowanie odpadów w przedsiębiorstwie,
- redukcję plastiku zużywanego do pakowania produktów,
- redukcję emisji CO2,
- korzystanie z odnawialnych źródeł energii,
- promowanie wśród pracowników jazdy na rowerze zamiast samochodem.
Wymienione wyżej działania wiążą się z pewnymi kosztami, ale innego typu kampanie marketingowe również mają swoją cenę. Pamiętajmy, że w większości przypadków mówimy o akcji wieloletniej, zatem nie chodzi o to, aby pożądane rezultaty osiągnąć w ciągu kilku miesięcy. Metoda małych kroczków sprawdzi się tutaj doskonale.
Ekologiczne gadżety dla małych i dużych firm
Ekologiczne działania marketingowe podejmowane przez małe i duże firmy nie są tożsame. Byłoby to niemożliwe, biorąc pod uwagę, chociażby budżet, jakim dysponują przedsiębiorstwa. Niemniej jednak nawet jeśli nie prowadzimy kampanii reklamowej na szeroką skalę, warto zainwestować w mniejsze gadżety reklamowe, które pomogą nam promować firmę. Rozdając je klientom albo pracownikom, posyłamy informację o naszej działalności.
W ten sposób wzrasta świadomość ekologiczna, u której podstaw znajdują się działania podejmowane w trosce o nasz klimat. Warto wziąć to pod uwagę, planują strategie marketingowe na kolejne lata. Nawet pozornie niewiele znaczący gadżet może stać się kością niezgody, a finalnie przełożyć się na niższe wyniki sprzedaży. Należy również pamiętać, że w dobie internetu jeszcze trudniej będzie nam odzyskać reputację.
Ekologia na pierwszym miejscu – trend na kolejne lata
Ekologiczne podejście nie jest wyłącznie chwilowym trendem, który szybko przeminie. Zwróćmy uwagę, że ma się on bardzo dobrze już od wielu lat, a w kolejnych możemy spodziewać się wyłącznie jego nasilenia. Wynika to z coraz większej świadomości społecznej oraz poczucia odpowiedzialności nie tylko wśród osób fizycznych, ale też przedsiębiorców. Ekologiczne gadżety nie są więc kolejnym wydatkiem, a swoistą inwestycją. Nawet jeśli nie uda nam się rozdać ich wszystkich w danym roku, bez problemu posłużą nam one w następnych latach. Ci, którzy stawiają na rozwiązania ponadczasowe, zdecydowanie powinni wybrać gadżety ekologiczne. Są proste, a zarazem bardzo przydatne, skupiając na sobie uwagę klientów. Odgrywają istotną rolę pod względem rozwijania działu marketingu, ale również pomagają budować pozytywny obraz naszej marki.